The Station Operator

Mohd Zulfadzli Ridzuan, base station in Ipoh, Perak is an Amateur Radio Station Operator by the call sign 9W2FZR. After several years as SWL, the station officially started operating as a class B operator on 4th January 2008. Trasmitting between 144-148 Mhz, he currently equipped with Motorola MT777 transceiver, with Tx power 5 watt max.

Tuesday, March 4, 2014

LIST OF MALAYSIA AMATEUR RADIO REPEATER AS 4TH MARCH 2014

Below are some of the Amateur Radio Repeaters located in Malaysia that I confirm still active until today. All in the list has been tested by me, TX and RX. There might be some other active repeaters that are not listed here that you know of, please email me the details and I will check and update the list. All repeater info in this post will be updated as frequent as possible.


Call Sign , Owner , Type , Location , Frequency , Offset , Tone

1. 9M4RGH , ASTRA , Linked , B.Genting , 145.675 MHz , +0.550 MHz , 103.5 Hz
2. 9M4RBC , ASTRA , Local , Shah Alam , 147.75 MHz , -0.600 MHz , 85.4 Hz
3. 9M4RZS , RAKL , Local , Kuala Lumpur , 147.65 MHz , - 0.600 MHz , 233.6 Hz
4. 9M4RES , MARES , Local , unknown , 147.775 MHz , - 0.600 MHz , 123 Hz

Wednesday, January 2, 2013

Proton Savvy Fuel Consumption & Maintenance Cost

Hi, to all those curious about Proton Savvy fuel consumption  here is the summary. I am using Proton Savvy for almost 2 years now, and pretty satisfy with the overall performance and cost. I bought the car for only RM 35000. Some said that Savvy's engine has lots of problems, so far, I haven't encounter any. Maybe the servicing cost is a little bit higher compare to Perodua Kancil 850EZi (I'm using this car before Proton Savvy), but it is still affordable. In the manual booklet, they recommend owners to service the car at 10000km interval, which will greatly reduce the burden to pay for each service session. As a conclusion, I love this car. 

Attached also the screen shot of "Road Trip" apps that I have used for almost a year to track my car fuel consumption and maintenance cost. You can purchase and download Road Trip for your IOS device here.

Car Details


Car Type : Proton Savvy 1.2 AMT


Year : 2010

Engine : 1.2 L Renault D4F I4
Gear shift : AMT (Automated Manual Transmission) Magneti Marelli Quickshift 5
Full tank capacity : 40 litre
Tyres & Rims : 165 / 60R 14, 14"

Fuel Type : Petronas Primax 95

Price per litre : RM 1.90
Location : Malaysia

Tyre Type : Continental CC5 165/55 R14 72H 

Price : RM160  to  RM170 per piece
Tyre change frequency : 25000 km


1 Year Summary


Fuel : 

  • RM 0.146 /km
  • 13.07 km/L
  • 523 km / tank
Services :
  • RM 3.90 /day 
  • RM 0.055 / km
Total Cost
  • RM 19.51 /day
  • RM 0.274 /km





Monday, April 5, 2010

BT Delta paintball marker for sale [SOLD]






















BT Delta paintball marker for sale. excellent condition, no scratches, no faulty. Ready to shoot.

Package includes;

1. BT Delta Paintball Marker
2. Barska Red Dot Scope
3. BT Double Trigger kit
4. Magpul MS2 quick release sling
5. Inner Strength hopper
6. 12oz CO2 gas tank
7. Gas line
8. V-Force Paintball Mask
9. A packet of 500 paint balls
10. Hand protection gloves

Price : RM 2000

call me if you interested. Faz : 0125456579

Sunday, March 22, 2009

Nottingham Amateur Radio Group


As the number of Amateur Radio Station in University of Nottingham increases, I and my colleagues think that we should form an official group that will unite us all. There are lots of activities we have done together (outdoors, radio experiment, etc.) and we even became guides in some of the hiking program conducted by the students. So it is necessary for us to have a group so that anybody who has enquiries regarding Amateur Radio and outdoor activities can easily find us. As the result, the Nottingham Amateur Radio Group or NARG is formed.

Saturday, March 7, 2009

First Homebrew - J Pole

Today is the most historic day of my ham life. Why? I managed to assemble a Homebrew antenna for 2M band. It's a J-Pole!! . I’ve tested the antenna on 6th March 2009 at 2200 GMT (Malaysia). I’ve tried transmitting from my base station, located at Tambun, Ipoh (N4 37.582 E101 08.952) to Bukit Larut, ASTRA 9MX244 Repeater (N4 51.711 E100 47.587). Using J-Pole, transmitting at 5 watt, I manage to break in and start conversation with 9W2DKL and 9M2NM (Pak Nordin). Signal report has been requested and 9M2NM reported that he got my audio at readability 4 and 5. That’s good news. Days before, I tried using telescopic antenna and mobile antenna, transmitting with 5 watt, I can’t even get feedback from the repeater.

For me, the overall cost in making this antenna are not really cheap, but if to compare with other commercial antenna that provide the same performance, I can say it is quite cheap and reasonable. Worth every cent you spend. To be exact, the cost is about RM 82 for the antenna. Actually that’s the price of the material only, if combine with the tools I just bought exclusively for this project, it’s already exceed RM200. Adoyai!!

Anyway, as I said just now, it is worth the money. I don’t mind spending a little too much off my budget for the excitement assembling the antenna and the excitement using the antenna to the max! hehe.

I like to share my experience in making this antenna right here, right now, but I really need to rest (exhausted being excited). I will post the report of my antenna assembling processes later. At the meantime, you can view the photos.

Sunday, September 21, 2008

Malsingmaps or Malfreemaps


On the 18th September 2008, I received a private message from Dynamix, telling me that he is going to leave Malsingmaps to join a new mapping community, www.malfreemaps.com. I'm a bit confuse why this senior mapper want to leave Malsingmaps. I google the malfreemaps and found that Antyoung, a former site admin of Malsingmaps had created a new free map project community. I wonder why,a site admin of Malsingmaps wanted to betray his previous site that he had worked for years, to institute a new map project that will cost him to start from scratch. After some research through the new forum and antyong blog himself, i found that there are some misunderstanding between antyong and adilothman. I don't really understand what is the real problem as in antyong's blog, he try not to tale the conflict directly. However, i quite agree with antyong for the establishment of the new website. This will give a healthy competition between those two website and will result in a better map for public use. As for contributors, they still can access both website, Malsingmaps and Malfreemaps and are encouraged to contribute to both website.

Thursday, September 11, 2008

Hajar Aswad

Baitullah adalah tempat di mana umat-Nya akan di uji dan diperlihatkan tanda kebesaran Allah yang maha agung. Di sinilah umat Islam berpeluang mempelajari erti menjadi seorang mukmin yang sentiasa menurut perintah-Nya dan meninggalkan larangan-Nya.Saya telah berpeluang untuk mengerjakan umrah pada bulan Oktober yang lepas. Banyak pengalaman yang manis untuk diceritakan. Kali ini saya ingin menceritakan pengalaman saya mengucup Hajar Aswad buat pertama kali. Hajar Aswad atau dalam bahasa melayu nya "batu hitam" adalah merupakan batu yang datang dari syurga, dari zaman Nabi Adam lagi batu itu sudah berada di atas muka bumi ini. Ia nya terletak di penjuru Kaabah menghadap ke Timur. Mencium batu tersebut merupakan perkara sunat sebelum memulakan tawaf. Hajar aswad pada asalnya berwarna putih bercahaya dan dikatakan oleh kerana dosa manusia yang mengucupnya, ianya menjadi hitam seperti sekarang ini. Mungkin ini adalah antara sebab mengapa Hajar Aswad menjadi rebutan kebanyakan jemaah yang datang ke tanah suci Mekah. Pertama kali melihat Kaabah, saya berasa kagum. Selama ini saya hanya berpeluang melihat Kaabah di kaca television, gambar poster, sajadah, tetapi kali ini saya dapat melihat keagungan tuhan ini dengan mata kasar, sebuah binaan yang mula terbinanya dari zaman Nabi Adam, yang menyimpan seribu satu sejarah hingga ke hari ini. Dalam keasyikan menghayati Kaabah, mata saya teralih ke arah satu penjuru Kaabah, penjuru di mana terkumpul nya ramai jemaah dan keadaan di situ teramatlah sesak. Di situ lah letak nya Hajar Aswad. Saya pun berjalan menuju ke situ dan tersangat lah terkejut melihat umat-umat Islam, tidak mengira bangsa, lelaki atau perempuan, berIhram atau tidak, sedang berusaha bertolak-tolak, bertumbuk-tumbuk, dan memaki hamun sesama sendiri, berebut untuk mencium Hajar Aswad. Saya lihat ada yang kepenatan, ada yang lunyai di tengah-tengah kesesakan tersebut, dan ada pula yang seronok sambil melompat-lompat gembira kerana dapat berebut. Masa itu presepsi saya telah sedikit berubah, tidak semua yang menunai kan ibadah di tanah suci Mekah merupakan orang yang baik-baik. Ada antara mereka sanggup menumbuk dan memaki saudara seIslam mereka semata-mata untuk memuaskan nafsu dan matlamat mereka walaupun mereka sedang berada betul-betul di hadapan Kaabah. Melihat kepada populariti Hajar Aswad, saya pun berazam, insyallah untuk mencium batu tersebut. Kesokan harinya, setelah selesai solat zuhur, saya bergerak menuju ke Hajar Aswad dengan doa supaya dipermudahkan pekerjaan tersebut. Ketika berada di dalam kesesakan tersebut, baru saya dapat merasa betapa peritnya kena himpit dengan pak arab dan mak arab. Dalam kesabaran untuk bergerak kehadapan, ada sahaja dugaan melanda. Kena maki dengan mak arab, terganggu fokus dengan remaja arab yang cun melecun berhimpit bersebelahan. Kalau dah masuk dalam kesesakan itu, sangat lah pasti wudhu kompem terbatal. Setelah setengah jam berada dalam kesesakan manusia itu, saya pun ambil keputusan untuk keluar. Mana tidaknya, seperti tiada kemajuan, sekejap tertolak kehadapan,sekejap tertolak kebelakang. apabila dah betul-betul di hadapan Hajar Aswad, ketika harapan dah mengunung, tak pasal-pasal kena tolak ke belakang semula. Hari ketiga di Mekah, cuba lagi sekali untuk mencium Hajar Aswad, masih lagi perkara yang sama berlaku. Susah rupanya hendak mencium Hajar Aswad. Malam tersebut, setelah Isyak, saya duduk bersembang dengan Pak Syed, salah seorang ahli rombongan saya. Dia kata dia dapat mencium Hajar Aswad. Saya tanya, macam mana dia boleh berjaya. Dia pun ceritakan bagaimana. Dia kata "berniat, berdoa banyak-banyak, tekad kan azam yang kuat, berusaha ke arah nya dan bertawakkal. Jangan give-up". Masih tidak berpuas hati dengan jawapan tersebut, saya pun bertanya kepada ayah saya bagaimana. Ayah saya menjawab " Berdoa, kukuhkan niat, kuatkan azam, dan bacalah ' Maliki Yawmid-Deen, Ihdinas-Siratal-Musta-qeem'. Itu adalah sebahagian daripada Surah Al-Fatihah, bermaksud, yang menguasai hari pembalasan, tunjukkan lah kami jalan yang lurus. Setelah mendapat tips tersebut, saya berazam untuk memastikan esok saya dapat mencium Hajar Aswad. Hari keempat di Mekah, selepas zuhur, saya terus berjalan ke Hajar Aswad. Seperti sebelum ini, saya akan masuk sedikit demi sedikit ke dalam kumpulan orang orangan tersebut. Dalam hati saya nekad untuk mencium Hajar Aswad, memberi sepenuh tumpuan ke arah matlamat tersebut, kesemua dugaan-dugaan perlu di tangkis. Dalam hati saya tanpa henti membaca ayat yang saya belajar dari ayah saya. Tetiba dari dalam kumpulan orang ramai tersebut keluar seorang pak cik, berpeluh-peluh, muka tersenyum lebar lalu memeluk saya dan mengucap syukur alhamdulillah, rupa-rupanya pak cik ni dapat mencium Hajar Aswad. Pak cik tu menyuruh saya masuk ke dalam kumpulan tu melalui multazam, kata nya lebih senang. Tak sempat saya mengucapkan terima kasih, pak cik tu dah hilang dari pandangan. Saya pun mengikut kata-kata nya, masuk menyusur melalui multazam, betul-betul di sebelah pak guard Hajar Aswad. Sedikit demi sedikit saya tertolak masuk menghampiri Hajar Aswad. Akhirnya, hampir 15 minit berjemur dalam himpunan orang di tengah matahari yang tegak di atas kepala, akhirnya saya dapat mengucup dan menghayati batu Hajar Aswad tersebut. Punya la bertolak-tolak orang di belakang saya, sampaikan saya nak tarik kepala saya keluar dari frame Hajar Aswad pun susah. Akhir nya dengan doa jugalah yang dapat mengeluarkan saya dari Hajar Aswad dan seterusnya daripada golongan orang ramai itu.